Adviseur financiën en Control

iStock-2117680101

Voor een gemeente in het zuiden van Gelderland is Adlasz op zoek naar een ervaren financieel adviseur voor het fysieke domein (schaal 10 niveau). Het betreft een opdracht voor in eerste instantie 3 maanden (start begin oktober), met optie tot verlenging.

Wat ga je doen?

De betreffende gemeente staat voor grote opgaven, met complexe vraagstukken en stevige financiële uitdagingen, met name in het fysieke domein. Als adviseur Financiën en Control ondersteun je de senior adviseur Financiën en Control in haar rol als partner voor het management. Jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het financieel beheer. Maar ook aan het innoveren van de informatievoorziening draag je als adviseur Financiën en Control jouw steentje bij. Zo ga je meedenken en meewerken aan de verandering die gaande is m.b.t. het proces uitvoeringskosten (meer standaardisering en uniformering en data gestuurd werken). 

Jij bent verantwoordelijk voor:   

  • Het maken van prognoses op basis van diverse (financiële en inhoudelijke) dashboards.
  • Het uitvoeren van analyses en het verstrekken van financiële overzichten.
  • Het leveren van een bijdrage aan de diverse producten van de P&C cyclus, waarbij je nauw samenwerkt verschillende collega’s binnen en buiten de afdeling Financiën.
  • Het leveren van input vanuit de praktijk ter verbetering van financiële processen en de bijbehorende informatievoorziening. 

Wat neem jij mee?

  • Je bent zeer vaardig met Excel.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met gemeentefinanciën en BBV.
  • Ervaring binnen het fysieke domein is een pre.
  • Je beschikt over het vermogen om processen en werkzaamheden te vereenvoudigen.

Over Adlasz

Wij zijn Adlasz, een betrouwbare partner voor organisaties binnen de publieke sector. Met onze expertise op het gebied van bedrijfsvoering, finance, control en het sociaal domein helpen we organisaties bij uiteenlopende bestuurlijke en maatschappelijke vraagstukken. Dit doen we met strategisch advies, detachering en interim management. Elke dag werken onze mensen aan het oplossen van problemen, het bieden van de helpende hand en aan het iets beter maken van de wereld om ons heen. Dat kan met passend advies, het bieden van extra mankracht, een nieuwe visie of simpelweg een luisterend oor. 

Bij Adlasz draait het om mensen. Mensen die je kunt vertrouwen, want we komen het persoonlijk oplossen. Wij geloven in heldere, gestructureerde en innovatieve oplossingen voor onze klanten. We maken complexe zaken begrijpelijk en we zetten in op samenwerken; zowel intern als met onze klanten en partners. Samenwerken aan inzicht en perspectief!

Adlasz-Planeka--

Interesse?

Ben je enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Stuur dan uiterlijk 8 september aanstaande even je CV en korte motivatie toe per mail aan Fred Reuser (fred.reuser@adlasz.nl).