Financieel adviseur (gemeente)
Over de vacature
- Zuidoost-Brabant
- 36 uur
- Interim/ZZP
Voor een gemeente in zuidoost-Brabant is Adlasz op zoek naar een ervaren financieel adviseur. Het betreft een opdracht voor 36 uur per week voor een periode van 12 maanden, startdatum 10 september 2025.
De betreffende gemeente heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in een kwalitatieve verbeterslag binnen het financieel beleid. Dit jaar is gestart met een digitaal P&C-product, ter ondersteuning van het nieuwe financiële systeem. Voor de komende periode is aanvullende expertise gewenst om de financiële advisering binnen het ruimtelijk domein te versterken en verder te professionaliseren.
Wat ga je doen?
- De financiële advisering binnen het ruimtelijk domein naar een hoger niveau tillen.
- Een bijdrage leveren aan de herziening van het meerjarenonderhoudsprogramma, met als doel zowel begrotingsruimte te identificeren als financiële gegevens te actualiseren.
- Advies en inhoudelijke ondersteuning te bieden bij de totstandkoming van P&C-producten (koersnota, begroting, bestuursrapportages).
- Vanuit jouw expertise coach je een financieel adviseur zonder gemeente-ervaring.
- De gemeente verwacht een zelfstandige en resultaatgerichte inzet. De wijze waarop de opdrachtnemer dit werk organiseert, wordt door de opdrachtnemer zelf bepaald. Afstemming vindt plaats op afgesproken momenten.
Wat neem jij mee?
- Afgeronde Hbo-opleiding in financiële richting.
- Minimaal 3 jaar ervaring als financieel adviseur binnen het ruimtelijk domein.
- Kennis van Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) en gemeentelijke grondexploitaties.
- Ervaring in het zelfstandig uitvoeren van financiële adviesopdrachten.
- Je bent vaardig in het overdragen van kennis en het coachen van medewerkers indien gewenst.
Over Adlasz
Wij zijn Adlasz, een betrouwbare partner voor organisaties binnen de publieke sector. Met onze expertise op het gebied van bedrijfsvoering, finance, control en het sociaal domein helpen we organisaties bij uiteenlopende bestuurlijke en maatschappelijke vraagstukken. Dit doen we met strategisch advies, detachering en interim management. Elke dag werken onze mensen aan het oplossen van problemen, het bieden van de helpende hand en aan het iets beter maken van de wereld om ons heen. Dat kan met passend advies, het bieden van extra mankracht, een nieuwe visie of simpelweg een luisterend oor.
Bij Adlasz draait het om mensen. Mensen die je kunt vertrouwen, want we komen het persoonlijk oplossen. Wij geloven in heldere, gestructureerde en innovatieve oplossingen voor onze klanten. We maken complexe zaken begrijpelijk en we zetten in op samenwerken; zowel intern als met onze klanten en partners. Samenwerken aan inzicht en perspectief!

Interesse?
Ben je enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Stuur dan uiterlijk 29 augustus aanstaande jouw CV en korte motivatie toe via onderstaand formulier of neem even contact op met Fred Reuser (06 - 5753 3619 / fred.reuser@adlasz.nl).